JD.com öppnar e-handelsplattform för lyxprodukter

Kinesiska JD.com har lanserat den digitala handelsplatsen Toplife som ska sälja lyxprodukter till kinesiska kunder, enligt ett pressmeddelande.

Bakom öppnandet av sajten ligger ett underliggande behov från kunder för ett sådant erbjudande, enligt JD.com.”Lanseringen av Toplife är ett erkännande för att många lyxvarumärken och kunder föredrar en dedikerad, oberoende försäljningsplattform för lyxvaror”, säger bolaget.

På Toplife kommer produkter inom mode, smycken, klockor, hälsa och skönhet, heminredning, elektronik och kosmetika att säljas. Varumärken som redan anslutit till Toplife är La Perla, Emporio Armani, Rimowa (LVMH), B&O Play och Trussardi.

Enligt bolaget kommer ytterligare varumärken att tillkomma under de närmaste veckorna. För vissa av dem kommer det att innebära ett första öppnande av en onlinebutik i Kina, uppger JD.com.

JD.com är den nästa största e-handelsaktören i Kina efter Alibaba.

Please follow and like us: